Llengues
Listado llengues
-
La consecució d'una formació lingüÃstica per a tots els escolars constitueix un dels reptes principals a què s'enfronta l'educació obligatòriaamb el temps, la dificultat de gestionar aquesta realitat ha fet créixer la creença que si les accions individuals de cada mestre no es duen a terme en el marc d'una planificació global de la formació lingüÃstica i no es plantegen des d'una perspectiva de collaboració entre tots els membres del claustre, difÃcilment s'aconseguiran els resultats desitjatsel context de contacte de llengües i la demanda social respecte del coneixement de l'anglès són la causa de la presència d'un mÃnim de tres llengües als currÃculums de les administracions educatives dels territoris de parla catalana
España
19 €
-
Als capÃtols centrals, s’analitzen els minimitzadors pirinencs i s’evidencia l’interès filològic i el potencial explicatiu d’aquestes marques quant a l’evolució de la negacióaquesta recerca explora l’expressió de la negació en les varietats del contÃnuum romà nic pirinencconcretament, a través de dades dialectals actuals i de la llengua antiga, presenta una aproximació a la variació i al canvi lingüÃstic dels minimitzadors (‘substantius que denoten quantitats mÃnimes d’alguna cosa’, com cap, gota, molla, pas, etc) en contextos negatiuss’estableixen dues fases en la reanà lisi dels minimitzadors: la primera dóna lloc al seu ús com a tpn lligats inicialment a la quantificació i, posteriorment, com a marques amb propietats discursives pròpies; i la segona explica multifactorialment la renovació de la negació oracional (cicle de jespersen)la simbiosi de les dades sincròniques i diacròniques presentades, fins ara inexplorades, enriqueix l’aproximació teòrica a les tendències i patrons de l’evolució de la negació en les llengües naturalsla recerca s’enceta amb una revisió de les nocions clau per explicar la variació i el canvi lingüÃstic en les expressions negatives
España
-
Va adreçat a persones adultes de procedéncies i cultures diverses, ja visquin als països catalans, ja estudiïn catalá des dels seus llocs d'origen, i a alumnes de secundária (2n cicle d'eso i nivells superiors) també de procedéncies i cultures diverseselemental és el tÃtol amb que el consorci per a la normalització lin¬güÃstica, titula una série de 3 llibres: elemental 1, elemental 2 i elemen¬tal 3, que abasten els continguts del nivell b 1 (b1les unitats estan seqüenciades de manera que la suma d'activitats possibilita la realització de la tasca final, com a activitat global comunicativaveus és un métode d'aprenentatge de catalá, com a segona llengua, elaborat d'acord amb les directrius del marc europeu comú de referéncia per a les llengües: aprendre, ensenyar i avaluar del consell d'europaes un métode basat en l'ensenyament per tasques3) del marc europeu comú de referéncias'hi treballen, de manera integrada, totes les habilitats lingüÃstiques, i la gramática i el léxic necessaris per a cada objectiu proposat
España
11 €